Elevundersøkelsen 2023

Elevundersøkelsen skal gjennomføres i uke 47 og 48.

Det er en årlig undersøkelse der elever får si sin mening om læring og trivsel i skolen. Det er et viktig verktøy for videreutvikling og kvalitetssikring av læringsmiljøet på skolen, og vi på Flekkefjord videregående skole er opptatt av å høre elevstemmen og legge til rette for elevmedvirkning i forbedringsarbeidet vårt. Svarene brukes av skolen, kommunen og staten for å følge opp skolemiljøet og elevenes trivsel.

Det er frivillig å svare på Elevundersøkelsen og det er også mulig å hoppe over spørsmål. Elevene oppgir ikke navn, og det er ikke knyttet personnummer til svarene. Det er svært strenge regler for visning av resultater fra undersøkelsen til skolen, skoleeier og de statlige utdanningsmyndighetene. Resultater fra undersøkelsen skal ikke publiseres på en måte som gjør det mulig å gjenkjenne elevenes svar.

Slik behandles personopplysninger i Elevundersøkelsen, og her finnes informasjon på en rekke språk.