Studiespesialisering med breddeidrett

Kombiner breddeidrett med vanlig studiespesialisering - et tilbud for deg som elsker idrett og vil oppnå studiekompetanse! En av Norges største og fineste flerbrukshaller ligger i Flekkefjord, vegg i vegg med skolen. Blant fasilitetene vi benytter er klatrehall med buldrevegg, squashbaner og paddeltennis, turnhall, fotballhall og styrkerom.

Elever som løper på tredemølle. - Klikk for stort bilde

Velger du studiespesialisering med breddeidrett, går du vanlig studiespesialisering , men har programfaget Breddeidrett 1 i tillegg. På Vg1 betyr det at du får 5 timer ekstra i uken, ellers følger du klassen i alle fag. Du søker Vg1 vanlig studiespesialisering i Vigo, deretter får du en SMS der du gir oss beskjed om du ønsker breddeidrett. SMS sendes ut så snart inntaket er klart i juli.

Lenke til mer informasjon om studiespesialiserende.

I breddeidrett har vi fokus på:

Allsidig og variert aktivitet for alle som liker å være i bevegelse. Kurs i idretter for eksempel volleyball, klatring, squash, frisbee m.m. Basistrening med utholdenhet, styrke, spenst, hurtighet, koordinasjon og bevegelighet. Fordypningsidrett og egentrening. Helsefremmende trening. Skadeforebyggende trening. Praktiske fagdager med spennende innhold.

Muligheter på Vg2 og Vg3

På Vg2 og Vg3 følger du vanlig løp på studiespesialisering. Du velger fordypning og programfag som de andre elevene på studiespesialisering innen realfag eller språk, samfunnsfag og økonomi. Se oversikt side 19. I tillegg kan du fortsette på Vg2 og Vg3 med fagene Breddeidrett 2 og 3.